Medewerkers
in beweging
Expertises
- activatiestrategie communicatiestrategie
Opdrachtgever
SPIE Building Solutions
Wat hebben we gedaan?
Met de campagne ‘Switch On’ gaven we digitalisering een herkenbaar gezicht én een positief duwtje in de rug. Centraal stond de visuele on/off-schakelaar, symbool voor de keuze om actief in te schakelen op digitale verandering. Via posters, nieuwsbrieven, roll-up banners en ludieke items als mokken en stickers werd de campagne overal zichtbaar. Belangrijker nog: we startten het gesprek met het ‘Digi-Dialogue’ spel en brachten een groep digitale aanjagers op de been. Deze ambassadeurs hielpen collega’s op een laagdrempelige manier vooruit. Zo maakten we digitalisering concreet, begrijpelijk én behapbaar – voor doeners én denkers.
Na de overname door SPIE zetten we dit traject voort. De context veranderde, maar de uitdaging bleef: hoe word je als organisatie én als medewerker een digitale leider binnen een groter geheel? In het vervolgtraject werken we aan een verdiepende stap richting eigenaarschap, gedrag en leiderschap in digitale verandering.
Wat was de impact?
- Medewerkers herkenden zich in de campagne, werden zich bewust van eigen gedrag en gingen in gesprek over digitalisering.
- ‘Switch On’ werd organisatiebreed een herkenbaar thema en zette het nut en de noodzaak van digitalisering binnen het werk op de kaart.
- De digitale aanjagers boden, als ambassadeurs, persoonlijke hulp en versnelden adoptie
- Er is een beweging ontstaan van bewustwording naar daadwerkelijk ander digitaal gedrag
- Daling in digi-stress door praktische tips en herkenbare middelen
Ook klaar om je mensen digitaal in beweging te krijgen én te houden? Zet de switch om – we helpen je graag verder!